2014. január 27.

Mandulatorta liguriai módra

Hihetetlen szép vidék.. sziklás, meredek hegyoldalaiban színes kockaházak, csodás klíma, a valószínűtlenül kék tenger, olívaligetek, remek ételek és borok..



Mindez megtalálható Észak-Olaszországban. A Ligur-tenger partvidékén van öt kicsi falu, amely még a helyiek által is autók forgalmától mentes és még nemzeti parkot is magában rejt -  ez Cinque Terre. (Öt föld)



Így kerültem kapcsolatba Noémivel, aki egy olyan hiánypótló weboldalt készített. Az olaszorszagrol.hu ,amelyen az olasz kultúra és gasztronómia szerelmesei ,mindig naprakész információkat találnak. Olvashatsz ünnepekről, hétköpnapi dolgokról, utazásaid célpontjáról és valamennyi tartományt megismerheted.

Noémi felkérésére készítettem el a Liguriai mandulatortát, receptet is tőle kaptam, amit persze nem tudtam szó szerint értelmezni :)



Kalóriatáblázat:
kb.395 kcal/1659 kJ
Fehérje:8 g
Zsír:58 g
Szénhidrát:141 g



Na jó, csak pár dolgon változtattam - mégsem illik egy klasszikusba belepiszkálni..

Hozzávalók egy 24-26 cm-es tortaformához.
Ha nagyobban készítenéd, laposabb lesz, mint az enyém lett.

1/2 tk. szódabikarbóna (1. változtatás-nem használok sütőport)
100 ml tej
450 g liszt( szénhidrátcsökk. liszttel készítettem, de mandulaliszttel is kiváló lehet)
100 g vaj
125 g nád v. barnacukor
5 ek méz
200 g frissen darált mandula-durvára daráld
3 ek. sárgabaracklekvár (ezt kihagytam, Te- ne tedd :)
2 ek. felezett mandula




1. Sütőt 180 °C-ra izzitsd be. (légkeverés 160 °, de szerintem nélküle jobb) A  tejet melegítsd fel és a szódabikarbónát keverd bele. Az átszitált lisztet tedd tálba-közepébe nyomj mélyedést.

2. A vajat megolvasztod, majd add a liszthez, hozzá a mézet, a cukrot, a tejet és keverd szilárd tésztává. Mehet hozzá az őrölt mandula és kézzel jól gyúrd át.

3. A formát vajazd ki és formázz korongot a tésztából, helyezd a formába. Süsd kb. 40 pecig - ellenőzizd, hogy átsült-e. Ha kész hagyd kihűlni.
 A formából most kiemelheted és a felmelegített sárgabaracklekvárral kend át. Díszítsd felezett mandulákkal.

Ha nem kaptál egész mandulát, amit elfelezhetsz..hát légy kreatív és oldd meg.. :)


Aki egyszer ellátogat taljánföldre,mindegy merre vetődik, mert megbabonázódik..

1 megjegyzés:

  1. Szia, nézz be hozzám, remélem, van kedved játszani :)
    http://atetovaltlanykonyhaja.cafeblog.hu/2014/01/31/jatek/

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...