2014. március 29.

Répatorta-krémsajttal

Lassan szezonja lesz. Minden a nyulakról és a répáról fog szólni, de én szeretem ezt az időszakot, mert apropója lesz, hogy Répatortát süssek.
Biztos elfogult vagyok, de a legízletesebb tésztája egy répatortának van. Mert lehet gazdagítani cukkinivel, kandírozott citrusfélékkel, olajos magvakkal,a tetejét pedig akár csokoládéval, akár krémsajttal vagy marcipánnal borítjuk, mennyei.. 





Egy csodás (nem nyögvenyelős) répatorta hozzávalói:

a tészta:
2 tojás
150 g olvasztott vaj
100 g barna nádcukor
2 csésze dorvára darált vagy reszelt sárgarépa
70-80 g dióféle ( dió,pekándió, makadámdió,kesudió,de lehet mogyoró,mandula stb.)
170 g teljeskiőrlésű tönkönyliszt
100 g mazsola-aki szereti - én nagyon
1/2 tk. szódabikarbóna
csipet só
1 tk mézeskalácsfűszer (minden benne van)
ennek híján: 1/2 tk őrölt fahéj-szegfűszeg,szerecsendió
 kardamom (pucolva)
 csillagánizs
 szegfűbors
 gyömbér


a krém:
250-300 g natúr krémsajt
100 g porcukor
30 g puha vaj
1 tk vaníliapaszta
1 narancs reszelt héja


Néha érdemes beszerezni különleges magvakat és várni a megfelelő alkalmat és süteményt, ami kiérdemelheti, hogy ezek a hozzávalók belekerülhessenek.


 Egy maréknyi pekándiót hónapokig tartogattam a hűtőszekrényben,megérte várni..



elkészítése:
160°C-ra előmelegített sütő,
20 cm-es kerek tortaforma-papírral kibélelve 
vagy hosszúkás kenyérforma,
tojásokat olvasztott vajjal jól kikeverjük,
hozzáadjuk a cukrot,répát,diófélét,mazsolát-elkeverjük,
az átszitált-lisztet,fűszereket,sz.bikarbónát belekeverjük,

A formába öntjük a masszát és 45-50 perc alatt megsütjük.
Ellenőrizzük, hogy megsült-e, a formából kivéve,rácson hűtsük ki teljesen.

A krémmel csak teljes kihűlés után töltsük.
De akkor nagyon :)

Tökéletes kiegészítője lesz a szaftos,fűszeres,ropogós tésztának.
Csak keverjük krémesre pár fordulattal a hozzávalókat-nem szabad túlkeverni-a krémsajt nem szereti.




Én ezzel a tortával kívánok 
kellemes ünnepeket. 


6 megjegyzés:

  1. Jaj, de guszta és mennyire finom lehet !

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, ezt igazolni tudom :)

    VálaszTörlés
  3. Mennyeinek tűnik ez a torta, hol vettél hozzá pekándiót?
    Mióta keresek, régebben volt a lidl-ben, de most hol - annyira szeretnék egy pekándiós pitét és egy ilyen répatortát!!?
    Marika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Marika,
      A pakándiót Sz.fehérváron vettem-pontos helyet tudok mondani, ahol állandóan van-ez neked nem tudom mennyire van közel.

      Otylia

      Törlés
    2. Nekem messze van, de ott lakik a nővérem és a keresztlányom, megveszik nekem.
      Másrészt készülök hozzájuk, így nagyon jó lenne a cím és az ár.
      De örülök, itt Miskolcon sehol nem lehet kapni!
      Marika

      Törlés
  4. Kedves Otylia, meg tudnád írni a címét a boltnak, hátha elkerülte a figyelmedet a válaszomí,
    ímarika

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...