2013. augusztus 4.

Áfonyás sajttorta-hidegen-sütés nélkül

Pár hete, hétvégén kicsit besokalltam, így vagy négy torta készült-szülinapra valamennyi..




Közülük az egyikhez még a sütőt sem kellett bekapcsolni, amit nem nagyon bántam, mert pont akkor kint is volt legalább 34°C.

A kívánság a következő volt:
Legyen benne savanykás gyümölcs, joghurtos, könnyű legyen és ne túl édes.
Kicsit tovább gondoltam, így két különböző réteg lett egymáson és a tetejére olvasztott csokoládé is került a maradék gyümölccsel megszórva.

Az elkészítése roppant egyszerű volt:


Alapja:

15 dkg csokis kekszmorzsa
5 dkg olvasztott vaj
 Ezeket összegyurmáztam és egy vastag papírral kibélelt kapcsos tortaformába nyomkodtam. 10 percig sütöttem 160 °C-on.

Miután kihűlt:


Túrós-tejszínes réteg:

20 dkg Cottage Cheese - ezt 2,5 dl tejszínnel lazítottam és dúsítottam egyszerre,
5 dkg cukor

1 ek. zselatin vagy pektin
1 dl vízbe beáztattam
+1 ek. citrom leve

Ezeket lazán összeforgattam ,a tortaformába belesimítottam és jól lehűtöttem a frigóban.

Joghurtos-gyümölcsös réteg:
Bogyós gyümölcsöket vegyesen, 
- áfonyát, málnát használtam egy-egy doboznak a felét villával összezúztam ,
5 dkg cukrot
2,5 dl tejszín felverve
1 ek. zselatint-1 dl vízben feloldva, majd hozzá keverve a tejszínes gyümölcsökhöz.

A már kifagyott túrós-tejszínes rétegre simítjuk  és ismét jól lehűtjük.

Mikor kellően stabil a szerkezete, leemelhetjük a tortakarikát és mehet rá a csokimáz.

Ehhez olvasszunk fel 
150 g étcsokit
1 dl tejszínnel

Keverjük ki szép simára , ha kissé hűlt,de még folyik rusztikusan öntsük a tortánk tetejére.

Halmozzunk rá friss kék áfonyát és málnát bőven..
Mennyei lesz :) 



(A sajt kategóriában a Cottage Cheese a legkönnyebb és legfrissebb típusok közé tartozik - ezért hívjuk más néven szemcsés túrónak. A Cottage Cheese természetesen zsírszegény és sok biológiailag értékes fehérjét tartalmaz. Önmagában is különleges ízélményt ad, de felhasználhatjuk megannyi ételünkhöz. Közvetlenül a pohárból kanalazva, vagy kenyérre, péksüteményre kenve is fogyasztható. Kitûnõ kiegészítõje könnyû salátáknak, tésztáknak, gyümölcsöknek vagy édességeknek. )



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...