2013. augusztus 8.

Csokoládés piskóta szilvás ricottakrémmel




Nagyon küzdöttem ellene, de nem ment..
Minden érvet felhoztam már, fáradt vagyok, túl meleg van, nincs itthon tejszín..más nem jutott eszembe.
Fel-fel téptem a hűtőszekrényt, valami hiányzik-nem találtam benne egy kocka csokis sem-ez így nem mehet tovább..


A szilva nálunk most a sztár, ebből kanyarítottam egy gyors lekvárt:

6-8 jó érett, megmosott példányt választottam:


2 dkg vajat forró serpenyőbe dobtam
4 dkg nádcukorral karamellizáltam
1 ek. vaníliapasztával
1 késhegynyi fahájjal ízesítettem
a 6-8 szem felezett szilvát beletettem és szép sűrű krémmé forraltam (ez kb. 3-5 perc)





 Kint 40, bent csak 32 °C :) 
Pörköljünk alá, bekapcsoltam még a sütőt 160°C-ra..

Egy nagyon gyors piskóta recept -de mégsem a szokásos.
Hogy ne legyen túl egyszerű, vízgőz fölött melegítsük össze a következő alapanyagokat:


Vaj és nádcukor


Csokis keverék:
10 dkg vaj
4 ek. olívaolaj
15 dkg nádcukor
15 dkg étcsokoládé (nekem pasztillám volt)
1 dl tej
1,5 dl víz

Ne túl magas hőmérsékleten melegítsük össze, míg el nem olvad minden-vegyük le a tűzhelyről.

 Keverjünk a csokis keverékhez:
4 ek. cukrozatlan kakaóport
15 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza lisztet
1 tk. sütőport
és habverővel dolgozzuk simára.

2 egész tojást egyenként adjunk hozzá,mindig jól elkeverve.

Egy 20 cm-es hosszúkás (kenyérsütő) formát kibéleltem sütőpapírral és a csokis masszát belelapátoltam, egy vizes kanállal ha elsimítjuk a tetejét nem púposodik fel a teteje sütés közben..annyira :)

Süssük 50 percig-160 °C-on.

Tűpróbával ellenőrizzük, ha kell toljuk még vissza-de nekem megsült így 50 perc alatt.


És, hogy miért készült az elején a szilvalekvár?

A hűtőben már napok óta csücsült két doboz ricotta, nem tudtam mi legyen vele, pitét most nem akartam-folyton azt sütnék, így mást kellett kiagyalni. Jól átkevertem mixerrel, kevés porcukrot hintettem rá és kevertem vagy 4-5 kanálnyit a frissen készített szilvalekvárból-tökéletes lett.
 Nem kicsit, felturbózta az amúgy sem száraz, inkább morzsásan omlós, szájban szétolvadós csokipiskótát .

Szerintem ez egy tökéletes alappiskóta recept, amit bármilyen aszalvánnyal, vagy olajos magokkal még ünnepibbé tehetünk-na jó- nem a legegyszerűbb, de hát mi egyszerű ?






Egy jegeskávé mellé tökéletes kísérő,  bátran kanalazzunk mellé egy gombóc fagyit is :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...